• Apranga žiemą

     

    TURINYS:



    KELETAS PATARIMŲ PRADEDANČIĄJAM:

    Neprisirenk per daug. Yra tokia nerašyta taisyklė - prie lauko temperatūros pridėti 10 laipsnių ir apsirengti pagal gautą rezultatą. Jei planuojama bėgti greitesnes treniruotes - galima pridėti net ir 15 laipsnių.  Kūnui įšilus temperatūra bus maloni ir per daug neprisirengsite.

    Neapsiribok termometro parodymais ir būtinai atsižvelk į tokius veiksnius kaip krituliai, vėjas, sniegas. 

    Sluoksniuok savo aprangą, kad galėtum ją keisti jei pasidarytų per daug šilta.

    Būtinai pasirūpink galvos ir kaklo apsauga. Šios vietos atiduoda labai daug kūno temperatūros.

     




    SLUOKSNIAVIMAS BĖGIMO APRANGOJE

    Nėra blogo oro bėgimui, yra tik netinkama apranga. Tik kaip teisingai apsirengti, kad bėgimas būtų malonus ir teiktų džiaugsmą? Teks susipažinti su sluoksniavimu aprangoje, nes būtent teisingas sluoksnių parinkimas padeda nesušalti ir sulaiko kūno temperatūrą. Taip pat tai suteikia patogumo, nes bet kuriuo metu galite nusimesti vieną sluoksnį. Kas yra tie sluoksniai ir kiek jų turi būti?

     

    Pirmas sluoksnis - tai rūbai prigludę prie kūno. Pagrindinė jų funkcija - kuo geriau išgarinti susidarančią drėgmę. Šis sluoksnis turi būti iš sintetinių audinių, nes jie daug geriau išgarina prakaitą. Šie rūbai dažniai būna specialaus audimo, kad kuo plačiau po audinį paskleistų susikaupusią drėgmę ir prakaitą. Tokiu būdu sumažėja drėgmės koncentracija ir ji greičiau išgarinama.

     

    Antras sluoksnis - termo rubai.  Tai rūbai su sintetine vilna iš poliesterio (fleece’as) ar su merino vilna, kurie sulaiko kūno temperatūrą ir neleidžia kūnui atvėsti. Šis sluoksnis gali būti ir su windstopper technologija, kuri sulaiko vėją. Tokie termo rūbai ne tik šildys, bet ir neleis prasiskverbti šalčiui.

     

    Trečias sluoksnis - striukė, kuri apsaugo nuo vėjo, kritulių bei gerai garina drėgmę. Bėgimo striukės dažniausiai būna:

    • Nepralaidžios vėjui/krituliams – dažniausiai su GoreTex technologija, kuri neperšlampa ir kartu labai gerai išgarina drėgmę;
    • Nepralaidžios vėjui/atsparios krituliams – tokios striukės vėjo neperpučiamos ir apsaugo nuo nedidelių kritulių. Dažnai tokioje bėgimo aprangoje naudojama windstoppertechnologija.
    • Atsparios vėjui/krituliams – dažniausiai lengvo ir plono audinio, kuris gerai išgarina drėgmę ir apsaugo nuo nestipraus vėjo, nedidelių kritulių;
    • Pašiltintos bėgimo striukės su įsiūtu šiltu sluoksniu. Tokia striukė labiausiai tinka esant temperatūrai žemesnei nei 10C.

     

     


    PATARIMAI KAIP RENGTIS VĖSIU ORU PAGAL TEMPERATŪRĄ

     

    5-0 laipsniai: reikalingas 1 sluoksnis.

    • marškinėliai ilgomis rankovėmis (galite apsirengti ant viršaus ploną liemenę arba marškinėlius trumpomis rankovėmis jei jaučiatės neužsigrūdinęs po šiltojo sezono); 
    • tamprės/kelnės; 
    • pirštinės (nebūtina);
    • galvos raištis, uždengiantis ausis.
    Ploni bliuzonai Plonos tympos Galvos raiščiai

     

    0 – (-5) laipsniai: reikalingi 2 sluoksniai

    • 1 variantas (viršutinė kūno dalis). 2 sluoksniai marškinėlių -  pirmas sluoksnis ilgomis rankovėmis, o ant viršaus marškinėliai trumpomis rankovėmis arba bėgimo liemenė;
    • 2 variantas (viršutinė kūno dalis). Marškinėliai ilgomis rankovėmis ir striukė;
    • Plonos tamprės/kelnės;
    • Pirštinės ir galvos raištis ar kepurė, dengiantys ausis;
    • Kaklo apsauga.
    Plonos striukės Plonos tympos Kaklaskarės

     

    (-5) - (-10) laipsniai:  2 arba 3 sluoksniai

    • 1 variantas  (viršutinė kūno dalis). Trumpi marškinėliai prie kūno, termo sluoksnis ir nuo vėjo atspari striukė.
    • 2 variantas  (viršutinė kūno dalis). Trumpi ir ilgi marškinėliai bei šiltesnė, nepralaidi vėjui striukė. 
    • Jei oras vėjuotas ar su krituliais, rekomenduojama ant tamprių rengtis kelnes su apsauga nuo vėjo arba rinktis atsparias vėjui tampres.
    • Šiltesnės pirštinės su apsauga nuo vėjo;
    • Kepurė;
    • Kaklo apsauga arba kaukė;
    • Šiltos bėgimo kojinės su vilna. 
    Termo bliuzonai Termo tympos Pirštinės

     

    (-10) laipsnių ir daugiau: 3 sluoksniai. Kuo žemesnė temperatūra, tuo šie sluoksniai turi būti šiltesni, pvz., pašiltinta bėgimo striukė ar termo su merino vilna.  

    • marškinėliai ilgomis rankovėmis; 
    • termo su pašiltinimu;
    • pašiltinta, nepralaidi vėjui striukė;
    • termo tamprės/kelnės;
    • pašiltinta bėgimo kepurė,
    • šiltos pirštinės su apsauga nuo vėjo;
    • pašiltinta kaklo apsauga arba kaukė;
    • šiltos bėgimo kojinės. 
    Pašiltintos striukės Marškinėliai ilgom rankovėm Kepurės

     


     

    +/- nebūtina


    BĖGIMO BATELIAI ŠALTUOJU PERIODU

     

    Jei bėgate tik plentu, nuvalytais takais, galite rinktis plentui skirtus batelius su GTX. GTX medžiaga yra iš storesnio, drėgmei nepralaidaus audinio, todėl pėdos liks sausos ir bus šilčiau nei bėgant su bateliais su standartiniu batviršiu.


    Jei bėgate mišria danga arba nevalytais, slidžiais takais, batelius rinkitės iš trail batelių kategorijos. Su šiais bateliais bus geresnis sukibimas snieguotu paviršiumi. Bėgimui ledu rekomenduojame Saucony Peregrine ICE+batelius. 

     

    Saucony Peregrine ICE+ Asics 1000 GTX Trail bateliai

     


    KEPURĖS IR PIRŠTINĖS

     

    Bėgant šaltu oru kūno šiluma greičiausiai išeina per neapsaugotas kūno vietas – galvą ir rankas.  Vien pirštinės ar šiltos kojinės šilumos nesulaikys, būtina ir galvos apsauga – jai šąlant susitraukia  kraujagyslės kitose kūno vietose, kaip rankos ar pėdos. 

    Bėgimo kepurė, kaip ir apranga, gali būti tiek nepralaidi vėjui tiek su pašiltinimu. Esant labai žemai temperatūrai, geriausiai būtų pašiltintos ir nepralaidžios vėjui kepurės.

     

    Pirštinės Kepurės Galvos raiščiai

     


    KAKLO APSAUGA

     

    Kaklo apsaugą, kaip ir kitą bėgimo aprangą, reikia rinktis pagal oro sąlygas. 

    • Iki -5 laipsnių pakanka kaklaskarės iš sintetinio audinio, be papildomų pašiltinimų. 
    • Nuo -5 iki -10 laipsnių rekomenduojame rinktis apsaugą su windstopper arba pritaikytą vėsiam orui su pašiltinimu arba merino vilna.
    • Daugiau nei -10 laipsnių rekomenduojame kaklo apsaugą su storesniu pašiltinimu arba pašiltintą su windstopper. 

     

    Vieno populiariausių kaklaskarių gamintojų BUFF žymėjimas pagal oro sąlygas:

    • WARM – kaklaskarė, kuri tinka visus metus. Apsaugo kaklą esant vėsesniam oru bei gerai išgarina drėgmę karštu oru.
    • COOL – kaklaskarė pritaikyta nuo temperatūrai nuo +10C iki -10C. Tokie modeliai yra su pašiltinimu ir išlaiko kūno temperatūrą. 
    • COLD – kaklaskarė, pritaikyta nuo 0C iki –20 C. Dažniausiai būna su windstopper ir pašiltinimu, kad sulaikytų šilumą ir neleistų prasiskverbti šaltam orui.

     

     


    BĖGIMO KOJINĖS 

     

    Bėgimui vėsiu oru rekomenduojame kojines su vilna. Kuo daugiau sudėtyje vilnos, tuo kojinės šiltesnės. Rinkites aukšto profilio kojines, kad išvengtumėte kontakto su sniegu.

    SVARBU! Nebėkite su medvilninėmis kojinėmis.  Sušlapus drėgmė kaupsis kojinėse, o esant neigiamai temperatūrai pradės šalti pėdos. 

     


     

    Bėkite ir mėgaukitės bet kokiu oru  - tam jums tik reikia tinkamos aprangos!