• Kaip išsirinkti batus?

    Kam bėgti skausmingai, kai gali maloniai? 9 patarimai,  kaip išsirinkti bėgimo batus.  

    Bėgimas šiuo metu viena labiausiai Lietuvoje populiarėjančių sporto šakų. Atsiranda vis daugiau bėgimo renginių, atvirų treniruočių, klubų, natūralu, daugėja ir norinčių išbandyti bei prisijaukinti šią sporto šaką. Aišku, kaip seksis, priklauso nuo kiekvieno fizinių galimybių, nusiteikimo, bet yra dar vienas itin svarbus dalykas – bėgimo batai. Jie gali tiesiogiai nulemti, ar bėgimas bus malonus ar skausmingas, sunkus ar lengvas.

    Žmonių, pasiryžtančių bėgti, norinčių save išbandyti yra vis daugiau. Tai yra labai džiugu ir sveikintina. Vis dėl to neretai žmonės pamiršta, kad vienas svarbiausių dalykų bėgime – batai. Galbūt žmonės to neįvertina, bet nuo jų tikrai gali priklausyti, liks ūpas bėgti ar ne. Būtent todėl norime kalbėti apie bėgimo batų pasirinkimo svarbą. O tiksliau, tinkamų batų išsirinkimo svarbą. Kokio gamintojo jie bebūtų, svarbiausia – tinkami tam žmogui.

    1. Negailėkite laiko

    Bėgimo batų pasirinkimas negali būti pietų pertraukos ar 5 minučių prieš laukiant susitikimo užsiėmimas. Tai – labai atsakingas darbas, todėl reikia nusiteikti, kad tam reikės laiko.

    Bėgimo bateliai padeda koreguoti eiseną, daro įtaką bėgimo technikai, nulemia komfortą, biomechaninę judėjimo charakteristiką, galiausiai – net sportinius rezultatus, taigi – negailėkite laiko.

    2. Matuokitės antroje dienos pusėje

    Neskubėkite bėgimo avalynės matuotis ir pirkti iš ryto. Nuo per dieną gaunamo krūvio koja yra linkusi padidėti, taigi ryte rizikuosite nusipirkti netinkamo dydžio batus. Geriausia šiam užsiėmimui laiką skirti po pietų arba visai vakare.

    Bėgimo batų dydis turėtų būtų puse ar dydžiu didesnis už įprastai avimų batų dydį. Pirštai tikrai neturi liesti bato priekio. Pėdai ir pirštams turi būti patogu. Jei batai bus bent kiek per maži,  padidės nutrynimų ir skausmo rizika. Taip pat turės įtakos ir bėgimo pasiekimams. Kai pėda suvaržyta, ji negali tinkamai ir laisvai judėti.

    3. Nesirinkite pagal spalvą

    Galbūt skamba keistokai, tačiau argumentas „šitie gražesni“, vis dar kai kuriems aktualus renkantis ir bėgimo batus, tačiau reiktų jo atsisakyti. Vienintelis kriterijus renkantis avalynę, kurią avint Jūsų kojos turės iškęsti nemažus krūvius, turi būti patogumas.

    4. Neklausykite draugų

    Svarbu suprasti, kad kiekvieno mūsų pėdos yra skirtingos. Jūsų ir jūsų draugo pėdos elgsena bėgant gali būti visiškai kitokia. Plokščiapadžiams reikalinga vienokia avalynė, tiems, kurių pėdos krypsta į vieną ar kitą pusę – dar kitokia.

    Gamintojai turi galybę būdų padėti kojai bėgti patogiau, tačiau jei plokščiapadystės neturintis žmogus bėgs su plokščiapadžiams skirtais bėgimo bateliais, jam ne tik bus nepatogu ar nemalonu, ilgainiui gali pradėti skaudėti kojas.

    Tam, kad sužinotumėte kokie bėgimo bateliai Jums tinkamiausi – rekomenduojame atlikti pėdos testą. Ne tik sužinosite kokie bėgimo bateliai tinkamiausi,  bet galėsite juos iš karto išmėginti ant bėgimo takelio.

    5. Atsineškite seną batelį

    Jei jau bėgiojate,  ateidami į parduotuvę atsineškite senus bėgimo batelius. Pagal jų nusidėvėjimą galima spręsti apie Jūsų bėgimo stilių ir pėdos tipą, o tai irgi pagelbės renkant kuo tinkamesnę avalynę.

    6. Įsitikinkite patogumu

    Apsiavę batelį, kurį jau ketinate pirkti, nevenkite ilgiau su juo pavaikščioti pačioje parduotuvėje. Jei jaučiate diskomfortą, nebandykite įtikinti savęs, kad batas prasitemps. Bėgimo avalynė turi būti patogi nuo pat pradžių. Jei jaučiate nemalonų spaudimą ar trynimą, bėgdami tai jausite dar labiau. Taigi – kuo labiau įsitikinkite, kad batai patogūs.

    7. Pasiruoškite investuoti

    Kuo skiriasi pigus bėgimo batelis nuo brangesnio? Atsakymas labai paprastas – ilgaamžiškumu ir technologijomis. Sporto inventoriaus gamintojai stengiasi atrasti vis naujų batelių gaminimo technologijų, jos padeda didinti amortizaciją, minkštinti bėgimą, jei to reikia. Dauguma gamintojų net yra užpatentavę būtent savo technologijas, pavyzdžiui, „Nike“ gamintojas turi „Zoom“, įvairiomis technologijomis pasižymi ir kiti. Taigi pirkdami vieno ar kito gamintojo batelius, investuojate būtent į tai.

    Ne ką mažiau svarbus kriterijus - ilgaamžiškumas. Pigi avalynė linkusi greičiau nusidėvėti, ji neturi įmantrių sprendimų, skirtų apsaugoti kojai. Su kokybiška avalyne galite komfortiškai nubėgti apie 1 000 km, o pigi avalynė tarnaus kur kas trumpiau.

    8. Konsultuokitės su specialistu

    Nė kiek nesportavusiam žmogui pačiam išsirinkti tinkamus bėgimo batus – tikrai sunkus uždavinys. Batų pasirinkimas priklauso nuo įvairių kriterijų: kiek žmogus ketina bėgioti, koks jo svoris, o svarbiausia – kaip bėgant „gula“ pėda, koks bėgimo stilius. Geriausiai tai įvertinti gali specialistai, idealiu atveju stebėję ir įvertinę žmogaus bėgimą takeliu.

    Nors kartą rekomenduojam pasidaryti pėdos testą.  Pagal jį bėgimo batus žmogus galės rinktis ir ateityje, tai – ne vienkartinis dalykas. Specializuotų sporto parduotuvių konsultantai gerai išmano kiekvieno bato savybes, tačiau iš akies pasakyti, kur krypsta žmogaus pėda bėgant – sudėtinga. Taigi norint išsirinkti tinkamiausius batus Jūsų pėdoms reikėtų pateikti darbuotojui visą reikalingą informaciją.

    9. Svarbu ir bėgimo kojinės

    Išsirinkę tinkamus batelius nesugadinkite visko užsimaudami pirmas pasitaikiusias kojines. Specialios bėgimo kojinės – sintetinės, keletą kartų geriau nei paprastos medvilninės kojinės, išgarina prakaitą, taip pat turi paminkštinimus reikiamose vietose ir sumažina pūslių atsiradimo galimybę.