• Pėdos testas

     

     

    Kas yra pėdos testas?

    Pėdos testas - tai pirmoji mūsų (o galbūt ir tavo?) pažintis su tavo pėda. Prieš siūlydami bėgimo batelius norim žinoti ne tik kokius atstumus, kaip dažnai ar kokiu paviršiumi bėgioji, bet ir pažinti tavo pėdą: kaip ji atrodo, kaip juda bėgimo metu. Tik atlikę testą parinksim tau geriausiai tinkančius batelius, o jei matysim, kad reikia ortopedo ar kineziterapeuto konsultacijos - nukreipsime pas kaimynus ortopedijos centrą "PesPlanus"  ar sveiko sporto klubą "Alfa Steps". 

     

     

    Kodėl reikia pėdos testo?

    Renkantis batelius susidursi su didžiule skirtingų batelių pasiūla. Visų pėdos skirtingos, tad rinkis ne pagal grožį ir ne pagal draugo rekomendaciją.  Pėdos skiriasi: dydžiu, geometrine forma, atskirų jos dalių proporcijomis, pėdos skliautų aukščiu, todėl tai, kas tinka vienam, nebūtinai tiks kitam. 


    Daugumos žmonių pėdos linkusios į padidintą pronaciją. Neatsižvelgus į tai ir toliau bėgiojant netinkamais bateliais, greičiau pavargsta kojos, didėja traumų rizika, žalojami kelių bei klubų sąnariai. Tinkami bateliai padeda kontroliuoti ir koreguoti pėdų pronaciją, tačiau tam būtina atlikti pėdos testą.

     

    Pėdos testo nauda:

    • Iš naujo susipažinsi su savo pėdom: sužinosi pėdos arkos aukštį, pronacijos lygį, bėgimo stilių bei koks batelių tipas tau tinkamiausias.
    • Išbandysi naujus batelius ant bėgimo takelio.
    • Sužinosi savo pėdos dydį ir plotį.
    • Daugiau sužinosi apie bėgimo batelius.

    Sportpoint konsultantai - savo srities profesionalai, tačiau ne medikai. Norime tau padėti išsirinkti, kuo geriau pėdai tinkančius batelius, tačiau jei atlikę testą matysim, kad vien tinkamo batelio neužtenka - pirmiausiai nukreipsime pas specialistus.

     

    Kaip vyksta pėdos testas?

    • Pėdos arkos aukščio testas ant plantoskopo. Nustatysime ar tavo pėda: išgaubta, normali, plokščia. Pavyzdžiui, nustačius, kad pėda plokščia, siūlysime, kuo minkštesnį batelį, kuris kompensuos pėdos amortizacijos stygių.
    • Ėjimas ir bėgimas basomis kojomis bėgimo takeliu. Išsiaiškinsime tavo pėdų padėtį judėjimo atramos atžvilgiu t.y. pronaciją: ar ji neutrali, nepakankama, padidinta. Pavyzdžiui, esant padidintai pronacijai, pėdos apkrovimas pasiskirsto netolygiai, didėja traumų rizika, kenčia sąnariai ir klubai. Tokiu atveju siūlysime stabilizuojančius batelius.
    • Pėdos apimčių matavimas. Batelius renkame ne pagal kasdien nešiojamų batelių dydį, o pagal inidividualią pėdos ir pirštų formą.
    • Batelių parinkimas. Pasiūlysime išmėginti skirtingų gamintojų batelius, geriausiai atitinkančius tavo pėdos tipą ir išmatavimus.
    • Batelių testavimas ant bėgimo takelio. Išsirinkus keletą labiausiai tau tinkančių ir patinkančių batelių juos testuosime ant bėgimo takelio. Pavyzdžiui, nustačius, kad tavo pėda pronuoja, ant bėgimo takelio matysime ar parinktas batelis koreguoja pėdos padėtį.

     

    Bėgimo batelių rūšys:

    • Stabilizuojantys bateliai pasižymi pėdą sutvirtinančiom savybėm. Batelyje sudėtos technologijos kontroliuoja pėdos judesį, stabdo padidintos proncacijos tolimesnį progresavimą.
    • Neutralūs bateliai skirti neutralią arba nepakankamai pronuojančią pėdą turintiems bėgikams. Bateliai leidžia pėdai judėti laisvai, be papildomos kontrolės.
    • Varžybiniai bateliai skirti greitam bėgimui. Ypač lengvi, turintys mažiau amortizacijos. Gali būti stabilūs ir neutralūs.
    • Bekelei skirti bateliai turi mažiau amortizacijos. Jų išskirtinumas – grublėtas pado paviršius, užtikrinantis geresnį sukibimą su bėgimo pagrindu. Šie batelių paviršius dažniausiai pagamintas iš tvirtesnių audinių ir turi kietą priekį (nebūtinai), kad miške apsaugotų pėdas nuo akmenų ar kitų kliūčių.

     

    Kiek kainuoja pėdos testas?

    Pėdos testas perkant batelius yra nemokamas, tačiau jei batelių iš karto nepirksi - testas kainuos 15 Eur. Gautas čekis ateinančius 6 mėn. garantuos 15 Eur sumos nuolaidą perkant batelius Sportpoint parduotuvėje.

     

    Patarimai prieš atvykstant:

    • Atsinešk dabartinius bėgimo batelius;
    • Bėgimo kojines batelių matavimuisi;
    • Apsirenk patogiai – reikės prabėgti takeliu;
    • Susiplanuok laiką. Mums reikės tavo pusvalandžio – teks matuotis ne vieną porą;
    • Jei gali, geriau ateik antroje dienos pusėje, kai pėda šiek tiek patinusi kaip ir bėgimo metu. 

     

    Įdomūs faktai:

    • 25% kaulų, kurie yra žmogaus kūne, yra tavo pėdoje. 
    • Kai pradedi judėti, pradeda dirbti apie 200 raumenų.
    • Pažeidus kojos nago pirštą užtrunka 5-6mėn, kol jis atauga.
    • Batelių gamintojai rekomenduoja batelių porą keisti po ~800 km, bet tai priklauso nuo tavo svorio, bėgimo pagrindo ir technikos ir kt. Sunkesni bėgikai gali subėgioti batelių amortizaciją ir stabilizuojančias technologines medžiagas greičiau nei lengvesni bėgikai. Pvz.  Jei per mėnesį bėgi apie 130 km - bėgimo batelius turėtum keisti po 4-6 mėnesių.
    • Net ir lėtai bėgant per 1 min sudega 10 kcal. Tai reiškia, kad per pusvalandį  bėgimo sudegs apie pusė šokolado plytelės. 
    • Bėgioti šaltu oru saugiau nei per karščius -  mažesnė rizika dehidratuoti.